Hej jag är amstaffen Sheila

 
Hej! Jag heter Sheila, är snart 2,5 år gammal och är en blandras som de kallar mig. Just jag är en blandning av amstaff och amerikansk bullterrier så jag är lite mindre än en normalstor, renrasig amstaff. Min husse och matte tycker dock inte att jag är så liten längre, förra veckan vägde de mig på djursjukhuset när jag skulle ta min 2 års spruta och då vägde jag 25kg, inte så farligt tycker jag. 
 
Jag bor med min husse och matte söder om sthlm och tre dagar i veckan är jag på mitt älskade hunddagis som är världens bästa plats (förutom husse och mattes säng *sssscchhh*). Där får jag vara ute flera timmar varje dag och busa, besöka olika badställen och mysa med mina kompisar. i början var jag väldigt busig där och släppte ut alla hundar från dagis (verkar bara vara jag som vet hur man öppnar dörrar där). Då blev mina kompisar jätteglada men inte fröken och det förstår jag fortfarande inte varför hon inte blev. Hur som helst, här får ni lite fakta om vad jag gillar och ogillar:
 
GILLAR:
-snöbollar, ja bollar i alla dess former. Blir alldeles till mig så fort jag ser en boll, superkul ju!
-mat, finns inget bättre (mja, skulle vara bollar då)
-sova i husse och mattes säng (tvingar de mig sova i min egen säng så stirrar jag så surt jag bara kan på de!)
-busa med mina vänner. Alla gillar mig. och jag gillar alla. Nästan
-mysa och bli kliad på huvudet, då blundar jag direkt.
- glass, twister är min allra bästa favvis!
 
 
OGILLAR:
- när husse och matte drar iväg mig till dagis för tidigt på morgonen. Jag gillar att ligga och dra mig lääänge.
- champinjoner, hittills det enda jag inte tycker om att äta. De smakar ju inget?
- duscha, usch och fy! Gillar inte när de tvingar in mig i duschen. Men bada ute är det bästa jag vet!
- regn. Då håller jag mig hellre från att kissa någon timme till. Vill inte gå ut i regnet. Alls.
 
nu ska jag knuffa på husse och matte i sängen så jag får störst och bäst plats! Godnatt!
 

Kommentera inlägget här :