Kvinnor/Tjejer gillar äldre män och pågenkillar!?

Hej och hjärtligt välkomna till mitt jag-är-så-trött-så-jag-inte-vet-vad-jag-heter-inlägg!

Äldre män?!

Detta hände mig idag när jag stod vid frukten och plockade (en stammis, man runt 50-60 år, trevlig, kommer in i butiken och fram till trötta Elin):

"Hej gumman, ska jag hjälpa dig att plocka upp apelsinerna?"
(Jag tror han skämtar) "Nej, det är lugnt, tack ändå!"
"Du ser trött ut?"
"Ja, jag har jobbat 11 timmar om dagen i 2 veckor nu, så jag somnar snart över apelsinerna"
"Stackare, du ser verkligen trött ut" *klappar mig på axeln*

Tystnad i några sekunder...

"Jaha, vad händer ikväll då? Ska du ut och äta någon middag?"
"Nej du, jag ska bara hem och sova, är helt slut"
"Aha.. När har du lunch då? Tänkte om jag fick bjuda dig på lite mat"
(Klockan var runt tio på morgonen men) "Jag har redan haft min lunch, tack ändå"
"Men när slutar du då? Jag kan möta upp dig efteråt och bjuda dig på middag?"
"Nej det är bra tack"
"Tänkte att vi kunde gå till Mirabell (Skogåshaket) och äta något gott och mysa lite?"
(Blev helt stum och sa surt och högt): "NEJ TACK, DET ÄR BRA!"
"Okej.. Jag kommer förbi en annan dag"

Så gick han.. Jäkla gubbe!! Förstår inte vad problemet är? Ser jag ut som 40år kanske? Eller tänker han sig själv som 25år? Har jag gett fel vibbar för att jag varit trevlig och skämtat med honom? Blir så trött! Tack vare att det är en stamkund så kan jag inte vara otrevlig heller, då får jag skit från chefen..

Uffe, Lasse och Emma bara skrattade åt mig och drev med mig hela dagen. Till slut fick han heta Evert tack vare Lasses otroliga bra fantasi?.. Han hittade t.om på en låt om Evert och mig.. (Rudolf med röda mulen)
"Evert med röda mulen, han e så len och go" osv.. Sen gick hela jobbet och sjöng på låten hela dagen och dansade.

Pågenkillar?!
Efter detta hänt gick jag runt och var mer eller mindre irriterad hela dagen.. När Pågenkillen sedan kom med brödleveransen blev det bara värre..

"Åh, så du är ledig i helgen? Ska du ut och röja något kanske?"
Jag: "Nej, jag ska på middag imorgon men inte mer än så"
"Tänkte om vi kanske kunde ses ute, jag är också ledig i helgen så jag ska ut och röja tänkte jag"

Tackade snällt nej och sprang fort som fasen iväg till Linn för att komma därifrån.. Jag jobbar! Jag finns där för att skriva på dina papper och ta emot din leverans men inte för att ragga på!






Kommentarer :

#1: J

Haha, vad jobbar du med ? :)

skriven
#2: Lisa

Hahahaha, jag dör av skratt här! ^^ förlåt men jävlar vad komiskt! Vilken snuskgubbe!

skriven
#3: Bella

Haha, tragiskt.. Man ska akta sig när man är i skogås m.a.o. :)

skriven

Kommentera inlägget här :