The System

Ja, mina kära vänner.. Låt mig presentera min vän - Systembolaget.
Det är en vän som funnits där hela mitt liv, men som jag inte kommit nära förrens jag fyllde 20 år och sedan dess har vi fått en god kontakt. Han vet exakt vad jag behöver beroende på hur jag mår och hur jag känner och han finns oftast där för mig. Söndagar är han lite mer stängd än vanligt, men vem är inte instängda på söndagar? Det är ju veckans tråkigaste dag..

En god vän är en sådan man kan prata med, oavsett hur man mår och hur man känner.. Denna vän finns som sagt alltid där men jag brukar försöka att inte umgås med honom när jag är ledsen och nere, för då brukar han oftast få mig att må ännu sämre än vad jag redan gjorde. Men vid de tillfällena då jag är riktigt glad och jag kommer och hälsar på, så får han mitt humör på topp! Han får mig dessutom alltid att känna mig otroligt snygg, och det är viktigt att ens vänner får en att må bra i sig själv, inte sant? Dansstegen som han lär mig, är riktigt bra och jag blir en kung på dansgolvet, tack vare honom.. Underbara vän..

Sällan får jag umgås ensam med honom, för han är så populär bland sina vänner, men jag vet ändå att jag är en av hans favoriter och att jag alltid är välkommen till honom. Det kallar jag en riktigt bra vän!

Ska nog ta en sväng på vägen hem sen för att hälsa på honom och se vad han har att erbjuda och hjälpa mig med idag..





Kommentarer :

#1: Steffi

:)hihi bra där

skriven
#2: elin till steffi

ja men eller hur. han är vår allas vän ;) vi hörs ikväll vännen!

skriven

Kommentera inlägget här :