Tankar om min hudcancer

Som ni kanske har märkt så är inte denna blogg bara om min hudcancer. Bloggen handlar om mitt liv, min vardag.. Och min hudcancer är en del av den och självklart kommer det inlägg om det ibland också! Det jag går igenom finns alltid där. Och varje gång, varje intervju får jag frågan: "hur orkar du leva med det, vad vill du säga till andra som drabbas av det?"
 
Jag vet knappt hur jag ska svara på den frågan. Borde kanske ha ett utarberat svar på det men det har jag inte.. Jag är inte alltid stark, långt ifrån. Men jag försöker. Försöker leva det liv som jag vill leva. Min hudcancer har gjort mig starkare, men på ett sätt svagare också såklart. Jag har kanske inga direkta tips till de som drabbas av det mer än att ge hoppet till de att se flesta som drabbas av det, får det en gång, två gånger och sedan försvinner det helt. Så håll hoppet uppe, det är det som får mig att kämpa :) man kan inte bara ge upp :) livet går vidare och det går att leva vidare som vanligt, bara försöka hålla humöret och glöden uppe. Livet går vidare och man ska vara glad för det man har :)

Kommentera inlägget här :