Fick ny lägenhet!

Vet inte om jag nämnde det då jag bloggade förut men då bodde jag, min sambo och vår hund i en etta på 50 kvm i ett ganska så stökigt område. Ingen av oss trivdes bra, vi satt på varandra konstant och ingen av oss hade någon energi att lägga på vår lägenhet för att göra det bättre. Helt enkelt, ingen av oss ville bo kvar. 
 
I mars detta år så var jag och tittade på en 3:a på 70kvm i ett område i närheten där vi båda bott tidigare och trivts i.. Lugnt och fint område med en hel del grönområden.. Trodde inte vi skulle ha en chans på den då dem inte hörde av sig på över en vecka efter visningen men en morgon ringde dem och sa att lägenheten var min/vår om vi ville ha den. Gissa lyckan? Helt underbart.. Vi fick nya golv i nästan hela lägenheten, nya tapeter i alla rum och ommålat i resten av rummen/utrymmena. Så, sedan några månader tillbaka bor vi nu jättestort :) Sheila trivs som en fisk i vattnet och vi likaså.. Det är så skönt att äntligen ha lite yta, att kunna stänga om sig (i vår förra lägenhet hade vi EN dörr, till toaletten), och slippa sitta på varandra dygnet runt.. 
 
 
Minns ni vår "lilla" älskling, Sheila? Hon har nu blivit 3,5 år gammal.. Tiden går så fort! Här är hon, första gången i nya lägenheten och verkar gilla utsikten :)
 
 

Kommentera inlägget här :