Nike tyngdlyftarskor

För ett par veckor sedan kom jag igång med träningen for real. Jag har alltid varit en periodare när det kommer till träning och alltid haft svårt att motivera mig en längre tid. Jag är otålig, alldeles för otålig för att vänta på resultat och då tröttnar jag. Men lever man tillsammans med en personlig tränare känns det som att det förr eller senare är oundvikligt att komma igång med träningen på allvar. Min sambo introducerade mig till ett program - StrongLift - som passar mig perfekt. Färre övningar, färre repetitioner och öka vikterna vid varje pass. Jag har redan, på lite mer än 6 veckor sett resultat, speciellt över ben och rumpa (kom inte ens i mina shorts från förra året) :) så det är verkligen jättekul! Dessutom, när man är så otålig som jag och vill ha resultat snabbt, märker man resultat vid varje pass när man hela tiden får höja vikterna och känna att man blir starkare, även om det inte alla gånger syns så KÄNNS det. 
 
Så förra veckan köpte jag äntligen ett par egna tyngdlyftarskor och nej, de var inte billiga, men knäböjen känns och tar tusen gånger bättre med skorna än med mina vanliga gymskor. Big but - here I come!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :