Plugg och tvkväll

Kom hem för någon timme sen, gick hem tidigare för att hämta Sheila på dagis. Lagade en enkel middag och placerade mig sedan i soffan framför tv'n. Sheila ligger nedbäddad i mitt täcke i soffan och jag sitter och pluggar lite smått. Under praktiken ska vi skriva en ganska så stor rapport om vårt arbete på praktikplatsen så det är det jag sitter och pillar lite med. Helst skulle jag vilja få klart det snart så jag bara kan vara ledig de sista dagarna innan skolan börjar igen men jag är ju sååå trött på eftermiddagarna när jag kommer hem så det känns inte så troligt att jag kommer vara klar snart :P Men man ska aldrig säga aldrig, right?
 
Ska försöka plugga någon timme i alla fall, klockan 21 ska jag titta på Biggest Loser, har fastnat totalt för det iår :)
 
Nu är det snart två år sedan vi köpte Sheila. Hon var nästan 5 månader gammal när vi köpte henne. Vi hade funderat ett tag på att skaffa hund men inte bestämt någonting. Det var en kväll i maj som jag och två vänner skulle ta en afterwork på söder när min ena vän var hundvakt åt en liten amstaffvalp. Jag satt och gullade med hunden hela kvällen och föll verkligen PLADASK för henne, Chiva hette hon. När jag kom hem visade jag bilder för Kim och han fastnade också för hur fin hon var. Jag frågade min vän hur mycket hennes ägare skulle sälja henne för och då hon inte var renrasig skulle de ha 2500kr. Hon var dock redan bokad av en man som aldrig dök upp när de skulle mötas och därför skulle hon ta med sig hunden tillbaka till Göteborg och försöka sälja henne där istället. Redan dagen efter åkte vi hem till min vän för att träffa ägaren och Chiva igen och vi bestämde oss direkt, vi skulle bara ha den lilla sötnosen. Och så blev det. Namnet ändrade vi till Sheila (mycket finare tyckte vi och då hon redan lyssnade till chiva ville vi inte byta det till något helt annat) och idag är hon fortfarande världens finaste tjej, min ögonsten, mitt hjärta. Vi älskar dig, grisen! :)
 

Kommentera inlägget här :