Olycksfall

Imorse klockan 08:00 öppnade vi butiken där jag jobbar på söndagar och allt var till en början väldigt lugnt, som det är varje söndag. Men efter ca en halvtimme ringde min kollega från kassan till mig och ber mig komma till kassan fort då en kvinna ramlat..
 
Kvinnan (runt 65år) hade inte bara halkat utanför vår butik utan även fått knät och därav halva benet ur led, ingen vacker syn.. Vi ringde ambulansen direkt och hennes son kom snabbt till platsen.. Vi pysslade om henne så gott vi kunde tills ambulanspersonalen kom. De fick ge henne morfin och sedan drog de benet i rätt position där hon låg. Sen for de iväg med henne i ambulansen. Usch, stackarn, tyckte så synd om henne! Men nu blir hon väl omhändertagen och är nog snart på benen igen :)
 
denna "lilla" incident gjorde att jag ligger långt efter med dagens arbete här på jobbet, och tack vare det och mycket kunder (vart kommer alla ifrån?) befinner jag mig nu i en grymt stressig situation då jag jobbar som ansvarig för butiken idag. Nåja, proppa i mig lite lunch och sen gå ut och jobba röven av mig! Tjing tjing!

Kommentera inlägget här :