Landställe nr 2

Min pappas och hans sida av familjen (hans bröder och farmor) har sedan min pappa varit liten haft landställe mitt ute i stockholms skärgård, och då menar jag verkligen mitt ute i havet. På en liten ö, med endast 6 hus, ingen affär, ingenting sådant. Just the way I like it. Jag åker dit ut för att kunna njuta av tystnaden, slappna av och återhämta mina krafter (och för att bada och äta grillat varje kväll också förstås) och då är det verkligen den mest perfekta platsen man kan vara på. Skulle inte byta ut det mot någonting. Alls.
 
Min mammas högsta dröm (mina föräldrar är skilda) har alltid varit att köpa en liten sommarstuga med en mysig tomt och iår fick hon äntligen uppfylla den drömmen. För ett par veckor sedan köpte hon och hennes man ett hus två timmar ifrån stockholm där jag ännu inte varit men planerar att åka dit så snart jag får vara lite ledig. Så himla mysigt att ha två platser att kunna åka till på sommaren när man inte kanske har råd eller tid att resa utomlands (inte så värst lätt när man har hund heller att hitta hundvakt så länge). Detta kommer bli en underbar sommar! Det är jag säker på.
 
 
 
Bilderna är från mitt älskade landställe ute i sthlms skärgård :)

Kommentera inlägget här :