Mycket som hänt..

Det har hänt mycket i mitt liv på sistone och inte alltför bra saker.. Min bästa väns mormor gick bort förra veckan och all tid jag hade kvar utöver jobbet osv gick åt till henne.. Några dagar senare somnade även Min mormor in..

Jag saknar henne något enormt men har knappt förstått vad som hänt tror jag. Dagen då hon dog förstod jag ingenting till en början, tills jag fick se henne ligga där och tyna bort. Jag grät hela kvällen men dagen efter var det som om ingenting hänt. Och så känns det fortfarande, kroppen är nog fortfarande i chock..

Imorgon ska vi till fonus för att planera hennes begravning vilket kommer bli hemskt. Inte över att vara där utan för att återigen se min mammas syster trycka ner min mamma återigen (eller försöka iaf). Det tär på mitt hjärta så hårt att se min mamma som är så sjukt älskad och underbar mot alla, sårad av någon som borde stå henne så nära.

När begravningen är över kommer vi aldrig ha någon kontakt med moster osv någonsin igen och visst känns det tungt (mkt pga mormor och morfar, vill inte de ska vara ledsna när de tittar ned på sina två döttrar) men samtidigt kommer det kännas bra för att mamma kanske äntligen kan få lite lugn och ro i sitt liv som hon förtjänar mer än någon annan!

Kommentera inlägget här :