Söder med Therese Carlström

Okej.. Elin is drunk.. Men jag har haft en av de bästa kvällarna i mitt liv, den toppar absolut best-of-3...
Therese Carlström - tusen tusen tack! Du förstår inte hur underbar vän du är.. Jag ler, kan inte sluta vara glad för tillfället.. Och det är knappast alkoholen! Tack för världens bästa kväll och tack för att du är min vän!

Elin Andersens Och Therese Carlströms kväll:
Vet inte först vart vi ska.. Underbara bar? Imperiet? Götgatsbacken? Bestämmer oss till slut för Mest på götgatsbacken.. Väljer ett lämpligt bord och jag går fram till baren för att beställa en flaska vitt..
"Be han hjälpa dig med flaskan, gumman!" (säger en äldre herre till mig)
(envis som jag är) "Det är bra tack, jag klarar mig själv, tack ändå"
"Visst är han snygg, bartendern? Tycker du inte det?"
"Han ser bra ut, absolut, men jag är inte intresserad om det var det du undrade"..
"Mummel Mummel"..

Delar på en flaska vin, snackar om allt som hänt på sistone och kommer snart in på Thailand / Asien och ingen av oss kan sluta diskutera/prata om det.. Snart är vår resa ett faktum, vännen! Det är inte en fråga om; OM! utan NÄR! Sen var vi båda sugna på mer vin (det blir så efter några glas).. Men istället för att stanna kvar gick vi till Högbergs då jag fick ett sms av Andreas för några dagar sedan "Vi saknar dig alla här på jobbet, allt bra?".. Fick världens kram av honom och Kenta - kul att se dem igen, gjorde mig verkligen glad! Jag och Therese tog ett glas vitt och så fort vi druckit upp det fick vi påfyllning, (gratis som vanligt, försöker alltid supa mig under bordet, hmm!). Detaljerna vi kom in på, och hur jag öppnade upp mig till dig, har jag inte gjort på länge.. Och det vet du, vännen.. Så otroligt glad över ikväll, känner att vi har fått ur oss en massa vi suttit inne på i år och dagar ;)

Går på toa.. Möter Andreas på vägen.. Han märker att jag inte alls var glad, så vi pratade lite om vad som hänt på sistone, han kramade om mig och visade att han förstod.. Och dessutom lovade han att hjälpa mig att ordna min födelsedag.. Tack!! Therese och jag pratar ännu mer, om allt mellan jord och himmel (allt är censurerat/hemligstämplat) men helt underbart! Till slut, bestämmer vi oss att dra oss hemåt.. Pratar vidare på vägen till slussen.. Söt som Therese är så väntar hon med mig på mitt tåg..

Framme i Centralen har jag 3 minuter på mig.. Men måste springa in på 7eleven och möter (knäppt nog) killen från hårdrockskvällen för 2 veckor sedan, (för er som FÖLJER min blogg), han jag pratade med i över en timme och peppade.. Han berättade att han lyssnat på mig, gjort slut med sin tjej och att han inte mått bättre än såhär på länge.. *generad och rörd* Underbart att kunna hjälpa någon! Få någon att förstå vad som händer och sker! Han är otroligt blyg av sig.. Hade otroligt svårt över att någon som mig (hmm?) ville prata med honom.. Killen jag såg idag, var totalt förändrad!! Jättekul! :) Berättade vart vi skulle imorgon och han skulle svänga förbi och umgås om han hade tid.. Kul! I och med att jag missade min buss så stod jag och hans kollega och snackade ute i kylan i över 35 min (de är väktare).. Han berättade vart exakt alla väktare befinner sig runt denna tid på helger osv.. Riktigt bra att veta framöver, ifall det händer något! Kramade om dem, hoppade på min buss.. Ringde mamma.. Ringde Therese..

Helvete vad jag mår bra för tillfället.. Det här med P och V mår jag inte bra över, men jag försöker vara stark för er skull! Och allt annat som bekymrat mig i över 1½ veckas tid, har jag fått kontroll över - tack vare Therese.. Vet inte hur jag någonsin ska tacka dig! Får supa dig under bordet imorgon som tack så länge ;) "FAN, Elin, du bjuder alltid, nu är det fan min tur".. Tack, underbara vän!! Hoppas du kommer upp till plugget om några timmar, själv ska jag sova gärnet! ;)

Nu ska Elin försöka sova.. Gladare än på länge.. Allt kommer lösa sig? Oavsett vad, jag har mina underbara vänner och min underbara familj.. Jag överlever, jag klarar mig!!

Imorgon kör vi gärnet!! Kommer bli en riktigt trevlig kväll, längtar massor!
Killar; sätt på er skjortan!
Tjejer; sätt på er kortkort!
Redo? För nu kör vi! ;)

Kommentera inlägget här :