3 dagar kvar på 2009

Jag har ganska mycket att skriva av mig om för tillfället så detta kommer komma i flera olika inlägg.. Jag är väldigt fundersam för tillfället och det är mycket som tynger, men det är inte försen nu jag förstår varför.. Det är 3 dagar kvar på det här året (som har varit ett av de jobbigaste i mitt liv) och för er som inte känner mig, så är nyår, en slags TOTAL nystart för mig.. Därför låter jag allting som hänt under året komma upp i mitt huvud en sista gång, innan det är dags att lägga bakom sig detta och gå vidare..

För att ni närmare ska förstå varför detta år varit så pass jobbigt, kommer här en lista på LITE av det som hänt:

  • Året inleds med att min plastfarbror Per somnar in för gott, blott 50 år gammal..
  • Jag förlorar en av människorna som betytt så otroligt jäkla mycket för mig (kontakten försvinner).
  • Gör slut med en av mina närmaste vänner (det var förstås behövligt)..
  • En av mina närmaste killkompisar somnar in i cancer, blott 21 år gammal, efter 3 månaders sjukdom..
  • En bekant tar livet av sig..
  • En av mina närmaste vänner tvingas ge upp det hon lever för..
  • Min farmor åker in på akuten gång på gång (läget idag - inte ljust..)
  • Min mormor ramlar två gånger, bryter 6 revben, bryter lårbenshalsen, kämpar för sitt liv (läget idag - sådär..)
  • Min pappa tvingas ge upp en av de sakerna som betydde mest för honom, hans katt.. Mår jättedåligt psykiskt och stöttar sig hos mig..
  • Träffar en kille som tycks vara tvärtemot alla andra killar. Jag ger han en ärlig chans (trots att min magkänsla sa nej).. Han visade sig vara värre än alla andra jag träffat.. Jag såras, inser återigen hur svårt det är att älska..
  • 3 cancerbesked i min närmaste omkrets..
  • Det räckte inte med att såras av en o samma människa endast en gång, utan blev fortsatt playad med..
  • Opererades igen för min hudcancer
  • Gjorde en ganska dum grej på slutet av året..
M.m.. Det har hänt tusen saker HELA jävla tiden detta år.. Så det är så otroligt skönt att detta år snart är slut!!

Däremot har detta år varit ett helt underbart år på samma gång, och gett mig otroligt mycket saker också..

  • Lärde känna Patrik, en av de finaste människorna jag träffat!
  • Lärde känna Erik, en superskön o spontan kille!
  • Fick åka till Thailand igen
  • Lärde mig SÅ otroligt mycket om mig själv..
  • Lärde mig SÅ otroligt mycket av att bli sårad åter igen..
  • Fått en otroligt nära kontakt med Ann - Me Like!
  • Hittat på en MASSA roliga och spontana saker!
  • Flyttat hemifrån
  • Påmindes om hur det känns att vara kär..
  • Jag har släppt loss och haft det riktigt kul!
  • Jag har öppnat upp mig otroligt mycket när jag behövt det, istället för att stänga in mig



Kommentarer :

#1: emzi

Bra att det fanns bra händelser även och inte bara sorg och smärta. :) kram

skriven
#2: Maria

Vad skönt ändå att du kan se det som har varit ljust. Men förstår fortfarande inte hur du kan stå upp.. Att du orkar!



Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år och jag hoppas du får en bra start på det nya året och årtiondet!



Kram!

skriven
#3: Berra

Keep on fighting sweetie!!! :)

skriven
#4: stylebyfashion

Intresserad av handsmycke, huvdsmycken, armsmycke, armband, halsband m.m. Kika då in på www.stylebyfashion.se. Vi har smycken för alla olika åldrar och personligheter.

Vill du kanske rista in ditt namn eller någon annans, ett speciellt datum kanske? Bestäm själv.



Bli vän med oss på facebook (http://www.facebook.com/stylebyfashion?ref=profile) där kommer alla nyheter in innan dom kommer upp på hemsidan.

skriven
#5: aleeekz - tävling pågår

Hallå hallå :)

tänkte smita in och höra hur din dag har varit:)

även att berätta att jag har två tävlingar som jag tror du kommer gilla :



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-blavinge.html



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-httpcocobycatrinbloggse.html



ha en underbar kväll :) <3

skriven
#6: lindaaa

frågestund på bloggen

klicka på länken nedan för att komma till inlägget

http://lindaaans.blogg.se/?tmp=24190311

skriven

Kommentera inlägget här :