Live every second like it was my last one

Jordin Sparks - Tattoo. Klockren!
"Sooner or later, I get what I'm looking for".

Nej på sistone har jag inte levt på detta sätt (rubriken) och det slog mig bara så hårt idag när jag satt på bussen. Så nu ska jag spy lite galla igen, men inte på andra eller på min situation, utan på mig själv. Hade ett långt prat med Therese igår och det fick mig att inse så mycket saker.. "Du har varit så otroligt stark och annorlunda detta år, Elin" - och det har jag verkligen varit.. Har inte deppat för skitsaker, inte gråtit över folk som inte är värda att gråta över, känt mig oslagbar helt enkelt. Och vad fan håller jag nu på med? Jo, jag går tillbaka till ett gammalt stadie som jag sagt till mig själv att aldrig göra om igen. Nu får det vara nog! Nu får jag fan ta och skärpa till mig! Få arslet ur vagnen! Ta mig i kragen!

Jag är en bra människa och jag vet att folk trivs med mig, när jag är mig själv. Så varför hålla på att tänka på saker som hänt/kommer hända/kan hända? Vad är det jag säger till ALLA mina vänner när de behöver stöd? Jo, precis detta. Titta inte bakåt och ha ångest över något du gjort, för det kan du ändå inte få ogjort nu.. Titta inte för långt framåt och försök planera saker och ting, för ödet bestämmer och oavsett hur mycket du vill och hoppas så blir det som det blir.. Lev i Nuet och förlåt dig själv för de mindre bra saker du gjort, se till vad du har och var glad!

Elin Anna Sara Andersen - var en annan människa fram till detta år.
Alltid varit otroligt svag i mitt liv, på de flesta sätt och vis.. Blyg, tillbakadragen, försiktig. I år däremot, har jag varit en helt annan tjej och människa. Therese och Sebbe kände knappt igen mig när de kom hem från Thailand efter 3 månader.. Som en väns kille sa till mig "Du verkar ha väldigt mycket Fuck It i dig" vilket jag inte förstod först.. Men som han förklarade det: Du vet vad du vill ha, du vet vad du vill och passar det inte den du träffar så skiter du i det och söker vidare. Blir du felbehandlad så struntar du i det, och inser att du har det bättre utan honom/henne. Och det är så jäkla sant! Jag vet ju vad jag vill ha, jag har ett jäkla GO i mig.. De saker som hänt mig detta år, om de hänt för 3 år sedan, hade jag tryckt ned mig själv för allt.. Men inte en chans att jag gör det nu! Alla begår sina misstag och har mindre bra dagar. Det är bara för andra att acceptera eller dra.. MEN, ett stort Men.. Gillar jag någon och verkligen bryr mig om en person, har jag svårt för att förlåta mig själv för mitt beteende om jag gjort något fel. Men sådan är jag! Bryr mig för mycket om andra människor ibland. Både på gott och ont!

Och som innan.. Sooner or later, I get what I'm looking for.
Nej, nu ska jag iväg och krama lite på mina patienter och ge de lite kärlek!
Over n Out.

Kommentera inlägget här :